برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش
12 تیر 1398
بازدید 5487

برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش

در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش سال 97، هیات رئیسه مجمع با حضور علی ابراهیمی به عنوان ریاست مجمع، مسعود گودرزی و هادی قانعی در جایگاه ناظرین، مهرداد سپاهی به عنوان منشی و همچنین نماینده سازمان بورس و حسابرس مستقل و بازرس قانونی تشکیل شد و از مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش برای ارائه و قرائت گزارش فعالیت هیات مدیره برای سال مالی منتهی به 29 اسفندماه سال 97 دعوت به عمل آمد.

 مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در مجمع عمومی سالانه این شرکت برای سال مالی 1397، گزارش عملکرد شرکت برای سال مزبور را با مروری بر عملکرد و دستاوردهای مهم شرکت، عملکرد مالی و عملیاتی، افتخارات و مسئولیت‌های اجتماعی و استراتژی و برنامه‌های آتی به سهامداران ارائه نمود.


وی به جایگاه فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش در محیط کسب و کار اشاره کرد و ضمن بیان این مطلب که افق کوروش با 1357 فروشگاه در 292 شهر رتبه نخستِ توسعه شعب را در اختیار دارد، گفت: تعداد شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در سال 97 نسبت به سال قبل 50 درصد افزایش داشته است.  


وی همچنین بهبود انضباط مالی در وصول وجوه حاصل از فروش و پرداخت به تامین‌کنندگان و همکاری منسجم با شرکت تخصصی کنترل کیفیت با هدف پایش کیفی کالاهای وارده به شرکت را از برنامه‌های مهم این شرکت در سال گذشته عنوان کرد.

مدیر عامل فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش،  ضمن اعلام خبرِ راه‌اندازی و توسعه پرتال تامین‌کنندگان در فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش تصریح کرد: گزارشات فصلی به صورت سه ماهه ارائه می‌شود و تامین‌کنندگان کالاها می‌توانند وضعیت حساب‌های خود را در آن رصد نمایند، بنابراین اعداد مربوط به حساب تامین‌کنندگان در دفاتر مالی ما در این پورتال به صورت دقیق اعلام می‌شود ضمن آنکه برنامه‌های خرید ماهانه و سالانه برای تولیدکنندگان تهیه و در پورتال مزبور به ایشان ارائه می‌ شود.

مدیرعامل فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش در ادامه راه اندازی و تکمیل زنجیره سرد (سردخانه‌ها و  ناوگان مجهز به سیستم سرمایش) در فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش را در راستای حفظ کیفیت و تازگی کالاهای لبنی و یخچالی مورد اشاره قرار داد و تاکید نمود که این موضوع بر اطمینان عرضه هر روزه این نوع کالاها در فروشگاهها می‌افزاید.

ایشان از رشد 55 درصدی تعداد خرید روزانه نسبت به سال قبل در افق کوروش خبر داد و اعلام کرد: به طور متوسط 500 هزار فاکتور خرید در فروشگاه‌های افق کوروش به صورت روزانه در سال 97 انجام شده است.
 همچنین ایشان ضمن اعلام آنکه فروش خالص شرکت در سال 97 از افزایش 80 درصدی نسبت به سال قبل آن برخوردار بوده است، گفت: فروش خالص شرکت در پایان سال 96 رقم 29.092 میلیارد ریال بوده که در سال 97 با افزایش 80 درصدی به  رقم 52.407 میلیارد ریال رسیده است؛ همچنین سود خالص شرکت که در سال 96 رقم 684 میلیارد ریال بود،  با افزایش 335 درصدی به 2978 میلیارد ریال رسید.

مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش، در ادامه به ارزیابی جایگاه افق کوروش در صنعت فروشگاه‌های زنجیره‌ای پرداخت و با ذکر آمار و ارقام اعلام نمود: سهم افق کوروش از کل اندازه بازار FMCG در سال 97 به رقم 1.50 درصد رسید و سهم شرکت از صنعت فروشگاه‌های زنجیره‌ای که در سال 96 رقم 10.66 درصد بود، در سال 97 به 13.70 درصد افزایش پیدا کرد.

همچنین مطابق گزارشی که در مجمع عمومی سالانه شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش ارائه شد، 99 درصد فروش خالص پیش بینی شده ، 92 درصد سود ناخالص و 108 درصد سود خالص در سال 1397 تحقق یافته است.

وی با بیان این مطلب که افق کورش به عنوان نخستین فروشگاه زنجیره‌ای در بورس تهران پذیرش شد، به روند عرضه سهم افق از عرضه اولیه تا زمان توقف نماد قبل از برگزاری مجمع اشاره کرد و گفت: سهم افق کوروش در زمان عرضه اولیه ۱۶۹۵ تومان بود که با بازدهی ۱۹۱ درصدی در روز قبل از برگزاری مجمع به ۴۹۳۴۲ ریال رسید.

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش یادآور شد: این شرکت در سال 97 و با استناد به اطلاعات سال مالی 96 موفق شد رتبه نخست را در شاخص فروش، بازده فروش و بهره وری کل عوامل در گروه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش از آن خود کند و بنابر اعلام سازمان مدیریت صنعتی شرکت پیشرو باشد و رتبه چهلم را در بین 100 شرکت برتر ایران به خود اختصاص دهد.

در این مجمع، صورت‌های مالی شرکت، تصویب و بر اساس آن مقرر شد که 90 درصد سود شرکت به میزان هر سهم 270 تومان بین سهامداران تقسیم شود. پاداش هیات مدیره شرکت نیز به میزان 250 میلیون تومان و حق حضور اعضای غیر موظف هیأت مدیره  ماهانه هشتصد هزار تومان به شرط تشکیل حداقل دو جلسه در ماه تعیین شد.
موسسه حسابرسی فراز مشاور، دیلمی پور (حسابداران رسمی) به سمت بازرس اصلی و حسابرس مستقل شرکت و موسسه بیات رایان بعنوان بازرس علی البدل انتخاب گردیدند و تعیین حق الزحمه حسابرس مستقل و بازرس قانونی به هیات مدیره شرکت تفویض شد و روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه رسمی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش برای درج آگهی‌های شرکت انتخاب شد.

در پایان مجمع، گروه صنعتی گلرنگ، گروه سرمایه گذاری کوروش، گروه مدیریت صنعت خرده فروشی کوروش، گروه گسترش گلپخش اول و گروه گسترش گلرنگ پخش برای مدت دو سال به عنوان اعضای جدید هیات مدیره شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش انتخاب شدند. 

ضمن آنکه مجمع با تصویب پرداختهای بلاعوض سال 1397 با پرداختهای بلاعوض در قالب مسئولیتهای اجتماعی طی سال 1398 را تا سقف 3 میلیارد تومان دراختیار هیات مدیره قرار داد.