بازدید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت جویا بهنود
09 اسفند 1399
بازدید 5166

بازدید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت جویا بهنود

دکتر سورنا ستاری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ضمن افتتاح فاز سوم مرکز رشد و نوآوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از شرکت جویا بهنود بازدید نمود.

شرکت جویا بهنود یکی از شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری کوروش فعال در حوزه تضمین کیفیت محصولات غذایی است. این شرکت در حال حاضر دارای سه قسمت آزمایشگاه مواد غذایی، کنترل کیفیت انبار و بازرسی فروشگاه‌هاست که با اعمال فرایندهای تضمین کیفیت از مرحله ارزیابی تامین‌کنندگان تا ارائه محصول به مصرف‌کننده نهایی، تمامی مراحل کسب و کار را پوشش ‌می‌دهد.

دکتر ستاری در این افتتاحیه و بازدید با تاکید بر بومی‌سازی بیان کرد: نمی‌توانیم با تفکر سایر دولت‌ها در حوزه تولید و واردات، کشور را اداره کنیم، چراکه اقلیم و شرایط آب و هوایی متفاوت است. باید به پتانسیل موجود در صنعت غذا توجه کنیم و شرکت‌های قوی ‌راه‌اندازی نماییم.

وی ادامه داد: خط تولید شرکت‌های فناورانه باید بومی‌سازی شود و تمام طراحی‌های آن در داخل کشور صورت گیرد. مهم این است که مغز سیستم دست ما باشد و تمام تغییرات را با تصمیمات خود اعمال کنیم.

دکتر ستاری با اشاره به لزوم حضور شرکت‌هایی با طرح و ایده داخلی در پارک‌های علم و فناوری، تصریح کرد: تولید و تجاری‌سازی باید در بخش خصوصی صورت گیرد. هزینه کردن بخش خصوصی در حوزه R&D (تحقیق و توسعه)، کلید تجاری‌سازی است و سرمایه‌گذاری روی ایده‌پردازان جوان و اندیشمند و حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی بسیار کارساز خواهد بود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، صنعت غذا را بعد از صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، بزرگترین صنعت در کشور خواند و گفت: در این صنعت یک دنیا کار روی زمین مانده داریم و بخش خصوصی باید ورود کند. بخش خصوصی است که این تجارت را درک ‌می‌کند و آن را بخوبی پیش می‌برد.

وی در پایان بر ضرورت استفاده از پتانسیل موجود در دانشکده‌های مهندسی و اهمیت ایجاد ارتباط بین رشته‌ای در حوزه صنایع غذایی تاکید کرد.