شرکت صنعت غذایی کورش در سال 1380 با نام کشت و صنعت گلبرگ بهاران و با هدف ورود به صنعت غذايي کشور به ثبت رسید.

 تولید محصولات متنوعي همچون انواع روغن‌هاي خوراکي، دانه زيتون، روغن زيتون، رب گوجه‌فرنگي، ماهي‌تن، کنسروها، ترشي‌ها و انواع مربا، با برندهای اویلا، فامیلا، کیمبال و سانتین از بدو تاسیس در خط تولید این شرکت قرار گرفت.

این شرکت که در آغاز فعالیت با رویکرد بهره‌گیری از ظرفیت‌های خالی کارخانجات کشور، محصولات خود را به صورت برون سپاری تولید می‌کرد؛ پس از خریداری اولین کارخانه تولیدی در سال 1392 در شهرک صنعتی حیدریه استان قزوین و احداث دومین کارخانه صنعت غذایی کورش در شهرک صنعتی اشتهارد در سال 1393، تولید انواع روغن‌های خوراکی‌ شرکت صنعت غذایی کورش در این دو کارخانه احداثی انجام می شود.

این شرکت در سال 1395 با هدف تکمیل زنجیره تأمین و اهداف کیفی و اقتصادی خود، مخازن ذخیره روغن خوراکی با ظرفیت ۳۶۰۰۰ تن را در بندر امام خمینی(ره) افتتاح و در همین سال، تولید محصولات روغنی خود را از شرکت کشت و صنعت گلبرگ بهاران به شرکت صنعت غذایی کورش منتقل کرد.

از جمله دستاوردهای ویژه این شرکت با رویکرد نوآورانه و سلامت محور، تولید روغن‌های ویژه‌ای همچون روغن سرخ کردنی بدون پالم، روغن آفتابگردان و کانولای غنی شده با ویتامین A و D برای اولین بار در ایران است.

www.kouroshoil.com