ضرورت گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای
12 شهریور 1401
بازدید 4817

ضرورت گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای


یکی از مزیت‌هایی که فروشگا‌ه‌های زنجیره‌ای دارند و به یک امر مرسوم در جهان تبدیل شده، بحث حذف واسطه و شفافیت است.

سال‌هاست که فروشگاه‌های زنجیره‌ای در میان مردم محبوبیت یافته و به یک از مراکز اصلی برای خرید مایحتاج روزانه مردم تبدیل شده است. این فروشگاه‌ها با هدف حذف واسطه و گسترش شفافیت توسعه یافته و روزبه‎‌روز بر تعداد آنها هم در کشور افزوده می‌شود.

یکی از مزیت‌هایی که فروشگا‌ه‌های زنجیره‌ای دارند و به یک امر مرسوم در جهان تبدیل شده، بحث حذف واسطه و شفافیت است که با توجه به این دو موضوع مهم که همیشه از ملاک‌های اصلی برای مصرف‌کنندگان است، به گسترش فروشگاه‌ای زنجیره‌ای بیش از پیش ضرورت بخشیده است.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای در اختیار دارند، تأثیرگذاری آنها بر کاهش قیمت‌هاست. با وجود اینکه قیمت کالاها در کشورمان لحظه‌ای افزایش می‌یابد، فروشگاه‌های زنجیره‌ای تا حدودی مصرف‌کنندگان را از نوسانات روزانه قیمت‌ها در امان نگاه داشته‌اند. پرواضح است که فروشگاه‌های زنجیره‌ای به دلیل نظارت‌پذیری و شفافیتی که در آنها وجود دارد، به راحتی مراکز نظارتی می‌توانند بر نوع قیمت‌گذاری آنها نظارت کنند امری که در سایر مشاغل خرده‌فروشی مشاهد نمی‌شود و یا حتی اگر تخلفی هم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رخ دهد به راحتی قابل پیگیری و حل و فصل است.

فروشگا‌های زنجیره‌ای هرکدام برای اینکه نظر و رضایت مشتریان را جلب کنند، خدماتی را ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، در شرایط شیوع ویروس کرونا که سایر فروشگاه‌ها سرگردان بودند و نمی‌دانستند چکار باید کنند، فروشگاه زنجیره‌ای کوروش در بین فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور با طراحی نرم‌افزار موبایلی اکالا در کنار سایت و شماره ثابت ۱۵۳۶، به عنوان پیشگام ارائه خدمات مطلوب شناحته شد.

درواقع کوروش بستری را فراهم کرد تا مشتریان بدون حضور فیزیکی در فروشگاه‌ها، کالای خود را با همان قیمت و بدون پرداخت هزینه حمل بار، در کمترین زمان ممکن در منزل خود دریافت کنند؛ البته فروشگاه زنجیره‌ای کوروش در راستای گسترش شفافیت و نظارت‌پذیری مدت‌هاست که در بورس هم فعالیت دارد و قطعاً وقتی نماد شرکت و کارخانه‌ای در بورس درج می‌شود، این درج نماد همراه با ارائه صورت‌های مالی و گردش کار آن شرکت در سامانه کدال است که تمامی این اطلاعات در درسترس عموم قرار دارد.

https://b2n.ir/a51274